Belangrijke data voor de communicanten

24 maart 2024 – Palmzondag – gezamenlijke activiteit op zondagmiddag

De Palmpasen stokken werden vroeger gemaakt tijdens de les voor palmzondag en gezegend in de verschillende kerken. Dit jaar hebben we ervoor gekozen om het gezamenlijk te doen op palmzondag 24 maart ‘s middags om 15.00 uur in het parochiezaaltje van de Heksenberg, de Gerardushoeve. Ook broertje en zusje mogen meekomen om een Palmpasen stok te maken. Er zal ook een programma zijn voor vaders en moeders. Om 17.00uur begint de H. Mis van Palmzondag, bij mooi weer in de tuin met het evangelie van de intocht in Jeruzalem, gevolgd door de processie met alle kinderen naar de kerk waar we de H. Mis voortzetten.

Presentatievieringen

In het verleden werden de presentatie-missen groots gevierd. Hierdoor krijgen de kinderen het idee dat een H. Mis altijd vijf kwartier of nog langer duurt. Tijdens de corona periode zijn we begonnen met de presentatie van de kinderen in kleine groepen, per school en verdeeld over drie zondagen. Ze presenteren zich met een zelfgemaakt kunstwerkje met het thema “Samen Onderweg”. Dit werkje wordt gemaakt tijdens de lessen. Hiervoor hebben we foto’s nodig van de communicant en ook foto’s van broertjes of zusjes. En ook een foto van het doopsel van de communicant.

De presentatievieringen vinden plaats op 14 – 21 – 28 januari in de kerk waar het kind de communie doet. De verdeling zal nog nader bekend gemaakt worden.
De data van de 1e H. Communie zijn:
28 april om 10.00uur Schandelen
5 mei om 11.15uur Heerlerheide